• TANK
    Kreyojenik tanklar iç içe iki kaptan oluşmaktadır. İçteki paslanmaz kap LNG depolamakta kullanılır. Dış cidar ise izolasyon kabıdır. İki tank arasında izolasyon olarak toz halinde perlit ve vakum bulunur. İzolasyonun vakumla yapılması yüzünden kreyojenik tankların dış kapları çok hassastır. İmalattan sonra üzerine kaynak işlemi yapılmamalıdır.
  • EVAPORATOR
    Sıvılaştırılmış doğalgazı ortam ısısını kullanarak gazlaştırırlar. Geniş ısı transfer yüzeyleri ve ortam ile sıvılaştırılmış doğalgazın arasındaki ısı farkı sayesinde yüksek ısı değiştirme kabiliyetleri vardır. Tamamen alüminyumdan üretilmişlerdir. Bakım gerektirmezler.
  • REGULATOR / ECONOMIZER
    Regülatör tank basıncı istenilen değerin altına düşünce devreyi açıp tankın içindeki likidin tankın kendi buharlaştırıcısına gitmesini ve burada buharlaşıp tankın içinde basınç yapmasını sağlar. Yani tankın basınçlanması kontrollü biçimde ortam sıcaklığına bırakılan likit doğalgazın gazlaşarak basınç yaratması ile olur. Regülatör üstündeki cıvatanın sıkılıp, gevşetilmesi ile ayarlanır. Üstteki cıvata sıkıldığı vakit tankın gazlaşmaya başlama alt değeri yükselir, gevşetilince düşer.Economizer prensip olarak regülatörlerin ters çalışanıdır. Görevi tankın basıncı yükseldiği zaman hatta kullanımı likit vanasından değil de gaz vanasından yaparak tankın basıncını düşürmektir. Dikkat edilmesi gereken nokta regülatörlerin tank basınçlarını sadece gaz kullanımı olduğu halde düşürebilmesidir. Altında ayar cıvatası bulunur. Cıvata sıkıldıkça gaz kullanımına geçme basıncı düşer, gevşetildikçe yükselir.
  • KREYOJENİK VANALAR
    Kreyojenik sıcaklıklarda vana sistemleri de değişiktir. Uzatılmış milli paslanmaz çelik ve bronz vanalar kullanılır. Kreyojenik sıcaklıklarda (LNG için -161,5 derece) çalışmaya göre dizayn edilmişlerdir.Sistemde HEROSE veya BESTOBELL vs. marka kriyojenik vana kullanılmıştır. Bu vanalar kaynak soketli tip olup bakım durumunda sadece üst gruplarına müdahale edilir.
  • EMNİYET SİSTEMİ
    Tank emniyet sistemi emniyet vanaları ve patlama disklerinden oluşur. Emniyet vanaları ve patlama diskleri çift olarak konulmuştur. Emniyet sistemi tanka 3 yollu bir vana ile bağlanmıştır. Emniyet sistemleri her zaman bir adedi devrede olacak şekilde tasarlanmıştır. Bir tanesindeki arıza durumunda vana diğer konuma getirildiğinde diğer emniyet sistemi devreye girer. Sistemde bulunan hat emniyet ventilleri ise iki vana arasında kalan kısımda likit kalması neticesinde oluşan basıncı tahliye eder.
  • SEVİYE GÖSTERGELERİ
    Seviye göstergesi mmWC veya % de olarak tankın seviyesini gösterir gelecek olan LNG nin yoğunluğuna göre içerideki LNG seviyesi hesaplanabilir. Ayrıca tarafınıza verilecek olan seviye göstergesi kalibrasyon cetveli ile de tablodan yaklaşık LNG seviyesi ve ağırlığı bulunabilir.
  • LNG Nasıl Taşınır?
    LNG, uygun LNG sıcaklığını sağlayabilmek için tasarlanmış çift kabuklu gemilerle taşınmaktadır. Bu gemiler buharlaşma yoluyla oluşabilecek kaçakları engellemek üzere özel olarak yalıtılmıştır. Buharlaşan gaz kimi zaman bu gemiler için yakıt olarak kullanılır. LNG taşıyıcıları 300 metreye kadar boylara ulaşabilirler, tam yüklenmiş halde minimum 12 metre su derinliğine gerek duyulmaktadır. Bugun dünyada 136 adet gemiyle, toplamda 120 milyon ton LNG taşımacılığı yapılmaktadır.
  • BASINÇ GÖSTERGELERİ
    Bar cinsinden tankın basıncının okunduğu göstergedir. Bir adet vana ile tanka bağlıdır. Olası bakım işlemleri yüzünden saati sökmek gerektiği zamanlar hariç vana hep açık olmalıdır.
  • VAKUM ÖLÇME AĞZI
    Vakum ölçme ağzı tamamen servis ekibinin kullanacağı bir nozuldur. Kesinlikle dokunulmaması gerekmektedir. Yanlış kullanım sonucunda tankın vakumuna bir zarar gelebilir. İzolasyonun zarar görmesi durumunda buharlaşan LNG tank içinde basınç yaratacaktır. Emniyet vanalarının kapasitesi vakumu kaçmış tanktaki buharlaşan LNG yi tahliye etmeye yeterli olarak seçilmiştir. Ama böyle bir durumda tank LNG depolayamayacak konuma gelir.
  • VAKUM EMİŞ AĞZI
    Vakum emiş ağzı tankın vakumlama işleminin yapıldığı kısımdır. Aynı zamanda iki tank arasının basınca kalkmasını engellemek için emniyet ventili olarak çalışır. Kesinlikle körlenmemelidir. Kullanıcının dokunmaması gerekir. Eğer gaz tahliyesi yaptığı görülürse kesinlikle bir yetkiliye haber verilmelidir.
  • TOPRAKLAMA SİSTEMİ
    Tank üzerinde toprak hattı bağlamak için iki adet civata bulunmaktadır. Dolum ve gaz kullanma operasyonları tank topraklanmadan kesinlikle yapılmamalıdır. Topraklama civataları topraklama simgesiyle işaretlenmiştir.
  • P&I DIYAGRAMI
    Tank üzerinde boru hatlarının numaralandığı ve isimlendirildiği bir adet P&I diyagramı bulunmaktadır. Diyagram üzerinden vanaların isimleri ve kolay kullanım kılavuzuna ulaşabilirsiniz.
  • TANK ETİKETİ
    Tank etiketi tankın basınç kapasite ve ağırlık değerlerini göstermektedir. Tank ile ilgili ön bilgilere etiketten detay bilgilere ise dosyasından ulaşabilirsiniz.